Uttalelser

Den bästa kursen någonsin!

– Egil Kalman, jazzbassist

You should take a Timani-lesson. This is something which has been lacking completely in my education.

–  Jon Gudmundson, Iceland

Timani kan ikke bare løse kroppslige problemer, men hjelper deg også til å få mye bedre ut det du vil uttrykke som musiker; kan hjelpe til at det strømmer på, slik som man drømte om en gang da man valgte å bli musiker.

– Dagny Bakken, alt. solo 2.fiolin i Oslo-Filharmonien

Uansett hvor stor del av livet man har tenkt til å tilbringe ved instrumentet sitt bør man gjøre det man kan for å ha mest mulig glede av å spille musikk. Timani øker spillegleden!

– Marthe Lea, jazzsax

Jeg ble utrolig imponert over bredden OG dybden og kan anbefale Timani på det varmeste.

– Johannes Martens, cellist i Oslo-Filharmonien

Timani har for meg vært ypperlig i forhold til fokus på det kroppslige i mitt spill. Det har også gitt meg verktøy som jeg lett tar i bruk på arbeidsplassen. Dette fører til at jeg har mindre fysiske plager og dermed presterer bedre! Jeg vil anbefale Timani til alle jeg kjenner 🙂

– Cecilia Wilder, bratsjist i Oslo-Filharmonien

Veldig dyktig og overbevisende kursholder!!

– Anne Lise Fagerli, cello, Trondheim Symfoniorkester

Matnyttig! Burde være obligatorisk for alle musikere og musikkpedagoger.

– Vibeke Breian, 1. amanuensis i saksofon, NMH

Timani offers a great revelation of how to use the body in the most efficient way for musicians. It is both very theoretical and anatomical, and very practical in a natural and personal way.

– Hallfridur Olafsdottir, solofløytist, Island symfoniorkester

If you want to know how your body works, and improve it, take a Timani class.

– Michael Kaulartz, solo fagott, Island symfoniorkester

Timani is extremely helpful for musicians in order to improve the body awareness, and getting more support from the body when playing.

– Bryndis Björgvinsdottir, cello, Island symfoniorkester

Instant improving results in sound, and know-how to prevent and heal playing-related injuries.

– Brjánn Ingason, alt. solo fagott, Island Symfoniorkester

Hvis du er i tvil om hvor du skal gå for å få den hjelpen du trenger som musiker – gå til Tina! Hun går dypere og mer detaljert inn enn alle andre jeg har vært hos.
Jeg anbefaler Timani på det varmeste! Det gir klarhet i hvorfor vi gjør som vi gjør. Og er et verktøy som gir oss kontakt med utgangspunktet og det som egentlig er helt naturlig bevegelsesmønster for kroppen vår.

– Stine Rem Aarønes, 1. fiolin, KORK

Bra input for musikere!

– Øyvind Plassen, bratsj, Den Norske Operas orkester

Jeg møtte Tina oktober 2014 da jeg oppsøkte henne for å få hjelp med akutt prestasjonsangst. En ting er at Tina har hjulpet konkret med prestasjonsangsten, overraskelsen har vært at hun har lært meg mer enn noen annen om pusteteknikk som oboist. Hun har ført meg på en oppdagelsesreise i kunnskap om muskel- og hjerneanatomi, og gjennom øvelser gitt meg erfaringsmessig kontakt med diverse muskler og tankereflekser som gir meg bedre klang og kontroll, sunnere og mer bærekraftig kroppsbruk, og sterkere mental tilstedeværelse. Tina er allerede blitt en stor ressurs for mange ulike slags musikere i Norge og utlandet.

– Lars Petter Berg, solo-oboist i Den Norske Operas orkester

Vil anbefale dette til alle, uansett fartstid i bransjen. Så mye man holder på med som man bare gjør av gammel vane eller uvane. Her har man mulighet til å få veldig konkrete svar på hva som skjer og hvilke endringer man kan gjøre for å få andre resultat og andre opplevelser.

– Anne Sofie Halvorsen, klarinettist og lærer på Talentutviklingsprogrammet ved Norges Musikkhøgskole

Tenker at det må bare prøves for å forstå det.

– Benedicte Brænden, artist

Jeg oppdager et potensiale jeg ikke visste jeg hadde – befriende konkrete øvelser for å utnytte sin kropp maksimalt som musiker. Bort med mytene!

– Caroline Christensen, sopran

Endelig et kurs som gir presis og anvendbar kunnskap om riktig og naturlig bruk av kroppen.

– Ellen Hiranya Tromborg, tidl. fagottist DNO, Dekan Operahøgskolen i Oslo 2011-2015

Dette kurset kan gi deg en vei for å kunne oppfylle ditt kroppslige og musikalske potensiale. Selv på høyt nivå er det mange musikere som ikke bruker kroppen sin optimalt, og dette er en metode som raskt hjelper deg på vei.

– Marianne Baudouin Lie, cellist Alpacca Ensemble og stipendiat NTNU

Det er hårreisende hvor lite vi vet om hva kroppen egentlig vil, og har godt av. Og det er utrolig hva man kan venne seg til når man ikke vet bedre. Hvis man først er blitt oppmerksom på mulighetene blir det umulig å gå tilbake til gammel teknikk.

– Marte H. Wullf, artist

Helps you find a better way to express yourself on your instrument.

– Dora Björgvinsdottir, violinist Reykjavik Symphony Orchestra

This course is a must. You don´t know anything yet.

– Dagny Björgvinsdottir, violinist Reykjavik Symphony Orchestra

Få kunnskap om hvordan du kan bruke din egen kropp til å utvikle deg videre som musiker.

– Inga Scheitz, oboist i Stabsmusikken

Vil du utforske ditt ubegrensede potensiale som musiker? Da anbefaler jeg å ta kurs i Timani!

– Beate Mordal, operasanger/strong>

Tina er en reddende engel!

– Alf Hulbækmo, jazzpianist

Hvis du ønsker bedre kontroll, mer overskudd og mindre plager er Timani det som vil gi deg det!

– Synne Øye Sanden, artist

Jeg vil anbefale kurset for alle mennesker, særlig musikere. Ikke nøl, ta det så fort du kan.

– Espen J. Bjarnar, jazzgitarist og leder ved Sund Folkehøgskoles jazzlinje

Oppklarende fag i et diffust sangerlandskap, jeg gikk fra hver time med et lys som hadde gått opp for meg.

– Kari Ulfnes Kleiven, solist Den Norske Opera

Jeg føler meg mye mer tilstede i alle kroppsdelene mine, i et mer helhetlig meg. Dette kurset gir veldig god oversikt og innsikt i en konkret metode for å bruke kroppen på best mulig måte.

– Emilie Vasseljen Storaas, artist

Den bästa kursen någonsin!

– Egil Kalman, jazzbassist

Dra på kurs! Og lær deg å spille!

– Siv Øyunn Kjenstad, slagverk

Ingen annen i musikk-Norge har Tinas kunnskap om kroppen. Dette funker!

– Magnus Andersson

Timani har gitt meg økt styrke i kroppen og tilgang til kraft og energi jeg kan bruke i musikalsk sammenheng. Jeg kan nå lettere uttrykke det jeg vil musikalsk fordi kroppen bruker den mest optimale måten.

– Victoria Johnson, fiolinist

Ved allerede første time hos Tina erfarte jeg at denne formen for metode og teknikk er svært effektiv, konkret og forståelig. Jeg har i løpet av disse timene fått bedre kontakt med og forståelse for muskelbruken i spillet mitt, mer klanglig kontroll, og teknisk overskudd. Tina har en kunnskapsrik, intuitiv og helhetlig forståelse av kroppen og hvordan den fungerer best og mest effektiv i musikkutøvelsen, og hun har en åpen og varm formidlingsmåte.
Jeg tror hun kommer til å ha stor innvirkning i det pedagogiske og utøvende miljøet i Norge i tida fremover.

– Ingrid Andsnes, pianist

Utrolig inspirerende og motiverende kurs.

– Gina Grosås, klassisk saxofon

Timani vil revolusjonere synet på teknikk. Ikke nøl med å melde deg på!

– Bjørn Hegstad, pianist

Timani har fått meg til å innse at kroppen vet som oftest best og at jeg må lytte til kroppen så den kan vise meg hva som er best.
Jeg anbefaler undervisning i Timani for å forsikre en sunn spillestil og en friere musikalsk flyt, bedre klangbehandling og større mestring av instrumentet!``

– Kjell Inge Kamsvåg, jazzpianist, komponist, gitarist og vokalist

Det gir en wow-opplevelse med tanke på hvor stort potensial man har som musiker - og det lærer deg veien til å utnytte det!

– Helga Jenssen Solstad, saxofon

Dette kurs giver dig sanselige erfaringer som er baseret på vitenskab og som fulstændig har forandret mit syn på min krop.

– Christian Balvig, jazzpiano

Hvis du bryr deg om kroppen din... ta kurset!

– Tobias Brox Wiik, klassisk gitar

Å dra på kurs i Timani er en investering alle musikere vil være glad for at de gjorde.

Christine Oseland, bratsj

Timani er veldig konkret og logisk og gjør at man forstår hva kroppen må gjøre for å oppnå det musikalske uttrykket man ønsker seg.

– Hilde Halvorsrød, sanger

Äntligen en metod att väcka opp den ublockerade kroppen som behövs i sitt musicerande och evryday life.

– Annasara Lundgren, fiolinist

Gjør det!:)

– Veronica Ski-Berg

Det er revolusjonerende for musikk-Norge! Vil anbefale dette til alle.

– Ragnhild Sannes, cello

Hvis du vil ha umiddelbar effekt på klang og musisering, dra på kurs hos Tina!

– Malin Larsen, klarinett

Et kurs som vil revolusjonere ens forhold til egen kropp og ens forhold til instrumentet. Dette er gull.

– Bodvar Tornes, jazzpianist

Kurset vil definitivt gi deg noen a-ha opplevelser som vil forandre dine muligheter til å uttrykke det du ønsker på ditt instrument.

– Sondre Ringsevjen, klaver

Absolutt anbefalt til alle pianister/keyboardister så en kan utnytte maksimalt musikalsk potensiale.

– Bruno Gagro, klaver

This course is most beneficial for your freedom, technique and sound.

– Nikola Maricovic, klaver

Kjempeinteressant kurs som får noen nye lys tent, nye fokus og utfordringer.

– Magnus W. Bakke, klaver

Enda en åpenbaring! Eg tar faktisk ikkje i når eg seie at dette kurset, og øvelsene, og bevisstheten har redda meg på min øvelsesferd mot eksamen, og videre ut i livet.

– Julie F. Tungevåg, jazzpiano

It is unbelievable how small things (movements) can make you experience things more intensively.

– Svetlana Jelic, fiolin

Gå på kurs!

– Peter Øhrn, klaver

Jeg opplevde enorm forandring på veldig kort tid.

– Anders Vetteberg, sang

Det er hårreisende hvor lite de fleste pianolærere vet om anatomi. På to dager har jeg hatt teknisk framgang tilsvarende månedsvis med øving. Alle på kurset opplevde store forbedringer i teknikk.

– Martin Bråten, klaver

Kurset adresserer problemer som de fleste pedagoger omtaler på en abstrakt og enigmatisk måte meget konkret og forståelig.

– Joachim Sture, klaver

This course provides a platform to explore ones full potential as a musician, going into areas overlooked and misunderstood by many conventional teaching methods.

– Nick Gordon, bass/guitar (London)

Tina jobber på en enestående måte som tar utgangspunkt i det fysiske på en konkret og begrunnet måte. Hun gjør underverker for klangen og friheten i spillet mitt!

– Rasmus Bondevik, klaver

Dette kurset har forandret min fremtid som musiker!

– Karoline Wallace, jazzsang

God musisering er avhengig av kroppsbevissthet, og riktig muskelbruk. Tina Margareta Nilssen gir veiledning som resulterer i aha-opplevelser, og gir meg økt tro på å kunne forløse mitt potensiale som musiker.

– Jon Stubberud, organist i Eidsvåg Kirke, Bergen

Dette kurset gir deg alt du behøver for å bli en god musiker. Klangen kan bli 100% bedre på bare en dag. Jeg følte meg som et nytt menneske, ved å bli kjent med min egen kropp kunne jeg endelig begynne å skape musikk.

– Runa Isene, fiolin.

Etter berre éin undervisningstime med Timani kjende eg sterkare kontakt mellom meg sjølv og pianoet, og klangen min var merkbart større og opnare.
Timani viser dessutan at ein ved å utelukkande bruka dei riktige musklane når ein spelar piano, sparer kroppen for vanlege belastningsskadar.

– Marita Kjetland Rabben, konsertpianist

Hvis du ønsker å bli flinkere på instrumentet ditt, kan du mye heller gå på kurset enn på øvingsrommet... Jeg var veldig skeptisk før jeg ble dradd med på seminar, men Tina har åpnet en helt ny verden for meg med hennes opplegg.

– Cecilie Halvorsen, klaver

Denne metoden gjør at du kan uttrykke det du egentlig ønsker å uttrykke musikalsk uten at fysikken eller psyken kommer i veien for det. Riktig bruk gjør at uttrykket rett og slett kommer av seg selv!

– Miriam Segal, verdensmusikk – sang og gitar.

Det var fantastisk bra, vi hadde ei kjempeinteressant og morsom uke. Mye av det vi har gjort virker ganske rart og absurd, men når du reiser deg og spiller merker man en veldig positiv opplevelse, både på det du hører og det du føler.

– Andrea O. Johansen, fløyte

Kurset gir innsikt i kroppens anatomi i deler som er viktige for å utøve et instrument. Øvelsene er i utgangspunktet enkle, men man lærer å bruke helt andre muskler og å finne støtte fra steder man ikke var klar over. Det får en til å forstå så mange ting som man har gjort feil og gir mange a-ha opplevelser.

– Gunnveig S. Holthe, klaver

Kurset gir deg en grundig forståelse for nøyaktig hva som kreves fysiologisk for å gjøre det man ønsker med musikken.

– Henrik Vanvik-Hovstein, klaver

Det var et fantastisk seminar og foredrag Tina Margareta Nilssen holdt for lærerne her på kulturskolen.
Og det har vært mange flotte ord fra lærerne etterkant. Det at hun var så faglig dyktig samtidig som hun har en så myk og lett/morsom måte å være på gjorde at det var en fin atmosfære til enhver tid.

– Åse Norevik, seksjonsleder for musikk
Kristiansand Kulturskole

Vil du ha inspirasjon om Timani rett i innboksen din? Meld deg på nyhetsbrevet vårt nå, og få nyttige tips, intervjuer og info fra oss!

Takk

Vil du ha inspirasjon om Timani rett i innboksen din? Meld deg på nyhetsbrevet vårt nå, og få nyttige tips, intervjuer og info fra oss!

Takk